Dagarna rullar på...

Gokväll! Precis fått i mig en sen middag, lax stod på schemat idag. Annars då? Jobbet har dragit igång och just nu håller jag till på avdelningen för inre medicin. Kollegorna är härliga (vissa mer än andra..) och jag har fått se och lära en hel del redan. Om 2,5 vecka har jag ett praktiskt prov på denna avdelning, ska bli SÅ skönt att ha det gjort! En vecka efter det ska studiearbetet inlämnas och vi skriver tenta.. men seeeen kan jag slappna av lite och lägga mer kvalitétstid på hästarna. Har tänkt hämta hem Vindsvöl efter allt är klart, ska bli så kul. Tanken är ju att försiktigt sätta igång henne igen och så får vi helt enkelt se vad framtiden säger. Men som sagt, ska bli väldigt roligt och skönt att få hem henne igen.
 
Mina hästar som jag har i träning sköter sig annars galant. Idag var jag ute med Fifill själv på sena eftermiddagen, vi valde en ny och främmande väg idag. Spetsade öron och stora ögon fick han och visst tittade han sig omkring (försökte t.o.m. vända hemåt då han fick syn på en livsfarlig vägskylt som stod på backen.. men det är bara att ta det med en klackspark och styra på rakt framåt och visa att det inte är farligt). Eftersom det nu var första gången vi red själva på en ny väg hade jag inga förväntningar utan mest att vi skulle komma runt rundan utan några större konstigheter -och visst gjorde vi det! Duktig pålle!
 
 
För ett par dagar sedan var jag även ute med Hrapi -Vindsvöls son. Oj vad jag tycker om den hästen. Hade jag själv letat efter en rolig häst att rida ut på ensam/ i grupp, träna och kanske tävla lättare klasser på hade denna hästen redan varit min, haha. Han försöker alltid sitt bästa och är världens snällaste (i allt!). Jag har verkligen inget negativt att säga om denna hästen, UNDERBAR helt enkelt.
 
Men men, nu ska jag ta och varva ner en stund innan det är läggdags. Ska upp tidigt imorgon och trimma allihopa före jag sticker till jobbet.
 
/Mathilda
 
Hrapn (Hrapi) vom Uhlenhof -avkomma till min Vindsvöl

Kommentarer:

1 Inger:

Kul att höra att praktikplatsen du är på är bra, jag förstår att det ska bli gött när dina prov är klara. Va spännande att få följa dig och Vindsvöl framöver. Snygg son hon har.

2 maggan:

Vilken härlig bild! Fantastiskt tjusig häst! :)

Kommentera här: