Lieben Gruß aus Deutschland

God morgon på er! Söndag idag, sista lediga dagen innan min 6månaderspraktik drar igång. Motivationen är i bott. Men men.. Landade på Hamburg flygplats i torsdags och fick åka buss hem till Neumuenster, var väl hemma runt 11.30. Känns faktiskt skönt att vara tillbaka i vardagen, har saknat att ha på mig ridkläder och givetvis har jag saknat mina fyrbenta grabbar. Hann ta en tur med dem alla 3 i förrgår och trots nästan 2 veckors vila var de allihopa riktigt trevliga att rida ut på. De är ju allihopa olika långt i utbildningen men alla skötte sig exemplariskt och dansade fram i höstsolen.
 
Sleipnir longerade jag inspänd i ridhuset igår (pga. att jag tvättat ALLA mina ridkläder, hehe). Han lyste som den stjärna han är och arbetade på bra med ryggen. Höll inte på alltför länge då jag fortfarande är lite nojig med hans framben när underlaget är så pass mjukt som det var.
Mina andra två grabbar, Hrapi och Fifill, blev igår provridna.. Var tyvärr inte där och vet inte hur det gått men förhoppningsvis får någon av dem inom kort ett nytt hem.
 
 
Annars då? Ska snart sätta på kaffet och skriva vidare på min uppsats om hjärtsvikt. I eftermiddag blir det nog en ridtur med Sarah, gött med paus i plugget in emellan åt. Och för er som undrar vad som hänt/ händer med min älskade lilla Vindsvöl så är det i dagsläget inte riktigt någon vet. Hon visar hälta på höger bakben, har blivit behandlad och går nu sen ca. 3 månader i en stor gräshage med mammor + fölisar och bara är häst. Hon kommer att stallas in nu i höst/ vinter igen och tanken är att jag långsamt ska sätta igång henne.. och så får vi helt enkelt se om hon visar tecken på vidare hälta allt eftersom. Tråkigt men så är det, bara att gilla läget.
 
Ha en fortsatt bra söndag!
 
Fifill vom Uhlenhof
/Mathilda
 

Kommentera här: